العربية        Pусский |  Français |  中文 |  English |    Türkçe | 

HARBİYELİLER İÇİN BELİRLENEN YÖNTEM VE KAZANIMLAR
(İKİNCİ YABANCI DİLLER)

  • SINIF HAFTALIK DERS SAATİ YÖNTEM KAZANIMLAR
    1 - Güncel eğitim metodları ve okutulan ders kitabının yönlendirdiği eğitim metodu doğrultusunda dilin dört becerisine yönelik olarak dil eğitiminin verilmesi, yıl boyunca günlük konuşma kalıpları, 2'nci dönemde ilk dönemde yapılan faaliyetlere ek olarak kısa konuşma, yazma, okuma faaliyetleri ile dilbilgisi ve kelime çalışmalarının yürütülmesi. A1 SEVİYESİ
    ● Somut gereksinimlerini karşılayabilmek adına bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri anlayabilir ve kullanabilir.
    ● Kendini ya da başkalarını tanıtabilir, bu bağlamda, nerede yaşadığı, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurabilir.
    ● Konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurabilir.
    2 4 Güncel eğitim metodları ve okutulan ders kitabının yönlendirdiği eğitim metodu doğrultusunda dilin dört becerisine yönelik olarak dil eğitiminin verilmesi, yıl boyunca günlük konuşma kalıpları, 2'nci dönemde ilk dönemde yapılan faaliyetlere ek olarak kısa konuşma, yazma, okuma faaliyetleri ile dilbilgisi ve kelime çalışmalarının yürütülmesi.   A1 SEVİYESİ
    ● Kişisel, aile, alışveriş, iş ve yakın çevre ile ilgili konularda çok sık kullanılan temel deyimleri ve cümleleri anlayabilir,
    ● Bildiği, alışılmış konularda doğrudan bilgi alışverişinde bulunarak basit düzeyde iletişim kurabilir,
    ● Basit bir dil kullanarak kendi özgeçmişi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilir ve anlık gereksinimleri karşılayabilir.
    3 2 Güncel eğitim metodları ve okutulan ders kitabının yönlendirdiği eğitim metodu doğrultusunda dilin dört becerisine yönelik olarak dil eğitiminin verilmesi, yıl boyunca günlük konuşma kalıpları ile çeşitli ifadelerin öğretilmesi, 2'nci dönemde ilk dönemde yapılan faaliyetlere ek olarak kısa konuşma, basit yazma, okuma faaliyetlerinin yanı sıra, orta seviye gramer eğitiminin verilmesi ve tespit edilen konuya yönelik kelime çalışmalarının yürütülmesi.   A2 SEVİYESİ
    ● Dolaysız anlatımlarda cümleleri ve sıkça kullanılan tedbirleri anlayabilir (örneğin kişinin kendisiyle, ailesiyle, alışverişle, iş ve yakın çevreyle ilgili bilgiler).
    ● Basit ve rutin durumlarda anlaşılabilir, bilindik ve alışıldık konuların basit ve doğrudan aktarımını yapabilir.
    ● Basit anlatımlarla geldiği yeri, eğitimini, yakın çevresini ve doğrudan ihtiyaca yönelik durumları anlatabilir.
    4 2 Güncel eğitim metodları ve okutulan ders kitabının yönlendirdiği eğitim metodu doğrultusunda dilin dört becerisine yönelik olarak dil eğitiminin verilmesi, elde edilen gramer ve kelime bilgisinden yaralanarak kendini ifade etmeye yönelik yazılı-sözlü ifadeler oluşturma, ileri-orta seviye gramer eğitiminin verilmesi ve tespit edilen konuya yönelik kelime-yapıların öğretilmesi.  A2-1 SEVİYESİ
    ● Dolaysız anlatımlarda cümleleri ve sıkça kullanılan tedbirleri anlayabilir (örneğin kişinin kendisiyle, ailesiyle, alışverişle, iş ve yakın çevreyle ilgili bilgiler).
    ● Basit ve rutin durumlarda anlaşılabilir, bilindik ve alışıldık konuların basit ve doğrudan aktarımını yapabilir.
    ● Basit anlatımlarla geldiği yeri, eğitimini, yakın çevresini ve doğrudan ihtiyaca yönelik durumları anlatabilir.

Sayfa Başına Dön